学术活动

10月29日水生所创新系列讲座预告

时间:2012年10月29日 星期一 上午10:00

地点:重点实验室楼8楼学术报告厅

报告专家:Dr. Joy Fleming 中国科学院生物物理研究所

报告题目:Trends and Developments in Writing Scientific Papers

专家简介:

Publishing scientific papers is not an end in itself! However, it is the academic community’s chosen means of communicating and evaluating the significance of research. Since it is such a core part of working in science, young scientists who invest time and energy in developing their writing skills early on will receive a pay-off throughout their careers. In this seminar we will discuss the elements which contribute to good scientific papers and make suggestions on how to improve writing skills. We’ll examine some recent controversies in the literature to see what lessons should be learnt, particularly with respect to deciding when it is appropriate to publish.

Joy Fleming博士, 生于英国,本科毕业于英国杜伦(Durham)大学的植物科学专业。在英国剑桥(Cambridge)大学先后获得了植物育种专业硕士和植物遗传与发育生理学的博士学位。在英国雷丁(Reading)大学完成博士后研究之后,于1997年来到中国,经过一段时间的中文学习之后,在位于河南省郑州市的河南省农科院担任PI的职位,成为该院小麦淀粉合成的分子生物学研究领域的学术带头人。在与中国同事的合作过程中,她帮助她的中国同事们极大的提高了他们的英语交流能力。在获得了英语教学的资格证书之后,她开始教授英语学术论文写作的课程,由于她具有生命科学领域的深厚学术背景以及熟练使用英语和中文的能力,她开始为中国生命科学领域的科学家提供英文论文的编辑和修改的服务。由于她的出色工作能力和突出业绩,她于2008年受聘担任中国科学院生物物理研究所的英文编辑,极大提高了众多科学家和学生们英文科学论文的水平。除了负责英文论文的编辑和咨询工作外,目前她还承担了科学交流技巧等课程的教学工作。本次报告,她会结合自身多年的经验,与大家探讨如何撰写高质量的英文科学论文以及如何提高英文写作能力。

附件下载: